Foula's Dark Destiny of Monty

Foula's Dark Destiny of Monty
Dixie nyder årets sidste dag

lørdag den 10. december 2011

Løbetid, øjenlysning og hundeholderuddannelse :-)

Jeps - Dixie er i løbetid!
Hun slikkede sig første gang lørdag, og søndag var hun hævet meget op. Efter et større anfald af panik, fordi hun ikke blødte, men i stedet havde stråfarvet udflåd, fik jeg fremrykket min aftale med øjenlysning på Århus Dyrehospital, så Dixie kunne komme over til Pia. Dér havde jeg nemlig en aftale med Lacewood The Star Trooper, Chip. ;-)

Sent søndag aften begyndte Dixie så at bløde, og det fortsatte hun med. Så bedst som jeg frygtede, at jeg ikke havde opdaget Dixies løbetid, så viste det sig, at jeg i stedet var i vældig god tid. Panikken kunne aflyses.
Øjenlysningen forløb uden problemer. Intet blev påvist. På Sjælland tog Pia godt imod, og Dixie blev indkvarteret hos sin store familie, der også befinder sig hos Pia i disse dage. Især Woogi var en fornøjelse at se!
Nu kan jeg bare vente og håbe på, at en succesfuld parring finder sted... Jeg er også meget spændt på at se Woogis hvalpe, især fordi Chip er far til dette kuld.

I oktober tog jeg DKKs hundeholderuddannelse. Det var meget lærerigt. En stor del af indholdet har jeg haft flere gange ifm. min instruktøruddannelse og andre kurser i DcH. Men en stor del af det, der især handlede om opdræt, var nyt stof. Det var rigtigt godt at være sammen med både meget erfarne og helt uerfarne opdrættere. Det gav rigtigt gode samtaler og erfaringsudveksling.
I november har jeg søgt om kennelmærke, så også dét kan jeg gå og vente på.

Så jeg venter! Og venter.......

1 kommentar:

  1. Og du venter endnu, hun er godt nok blevet glad for Chip, men kan ikek stå for den lille fyr :-) Så mon ikke en af dagene det skal lykkes :-)

    Dixie sender lige et kæmpe hunde kram til hele familien :-)

    SvarSlet